صفحه اصلی   بازارهای مالی   صندوق های سرمایه گذاری   یک سرمایه گذاری خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ بهترین سرمایه گذاری کدام است؟

یک سرمایه گذاری خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ بهترین سرمایه گذاری کدام است؟


یک سرمایه گذاری خوب در بین انواع سرمایه گذاری ها، در ابتدا باید بازدهی بیشتری نسبت به تورم داشته باشد. در غیر این صورت نمی‌تواند در حفظ ارزش پول و قدرت خرید، موثر باشد. علاوه بر این، میزان ریسک، نقدشوندگی، سهولت سرمایه گذاری، حداقل سرمایه مورد نیاز و … از جمله پارامترهای تاثیرگذار در انتخاب گزینه مناسب سرمایه گذاری هستند.
گزینه‌های مختلف مانند مسکن، خودرو و طلا را در طی چند سال گذشته با بورس مقایسه نمایید. طبق آمارها سرمایه گذاری در بورس از نظر بازدهی، بهترین سرمایه گذاری در بین انواع سرمایه گذاری ها بوده است.

آیا تضمینی برای موفقیت در سرمایه گذاری در بورس و سایر بازارها وجود دارد؟

سرمایه گذاری در بورس نیز، بر اساس پیش‌بینی آینده و برآورد ریسک‌های مرتبط با آن انجام می‌شود. اما هیچ قطعیتی نسبت به آینده وجود ندارد و هیچ کس نمی‌تواند آینده را دقیقا پیش‌بینی کند. در همین راستا تضمین سرمایه گذاری در بورس نیز امکان‌پذیر نیست. البته با انتخاب مسیر درست سرمایه گذاری، کسب موفقیت‌های چشمگیر در سرمایه گذاری نیز دور از انتظار نیست.

چه روش‌هایی برای سرمایه گذاری در بورس وجود دارد؟

در یک تقسیم‌بندی کلی، انواع سرمایه گذاری در بورس در دو دسته سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم قرار می‌گیرند. سرمایه گذاری مستقیم بدین معناست که شخص سرمایه گذار با استفاده از روش‌های مختلف تحلیلی مانند تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی و تابلوخوانی، سهام مناسب را شناسایی کرده و اقدام به خرید و فروش آن می‌کند. سرمایه گذاری غیر مستقیم نیز به معنای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری یا انعقاد قرارداد سبدگردانی اختصاصی است.



لطفا به قوانین نشر محتوا در فضای مجازی احترام گذاشته و از انتشار مجدد این فایل ها خودداری کنید.

بازدید : 194
شنبه 20 آذر 1400 ساعت 19:39 ب.ظ

نظرات

کد امنیتی رفرش

187
مطلب
+ 75
افراد آنلاین
+2,527
بازدید امروز
1,465
بازدید دیروز
9,102
بازدید ماه
258,696
بازدید کل
شنبه 16 تیر 1403
تقویم روز