API غیرمتمرکز (dAPI) چیست؟


سرویس‌های API که ذاتاً با فناوری بلاک چین سازگار هستند، به عنوان رابط‌های برنامه‌نویسی غیرمتمرکز برنامه (dAPI) شناخته می‌شوند. این اختراع پروتکل API3 است.

API غیرمتمرکز (dAPI) چیست؟

APIها ستون فقرات اقتصاد دیجیتال جدید هستند و به عنوان یک جزء اساسی راه حل های دیجیتال و نقطه کانونی اقتصاد API عمل می کنند. API ها برای مدت طولانی متمرکز بوده اند، با این حال، بسیاری از پلتفرم های غیرمتمرکز از فناوری بلاک چین برای ارائه API های کاملا غیر متمرکز استفاده می کنند. یک مثال عالی از آن برنامه های غیرمتمرکز (dApps) است که به لطف dAPI ها بر روی یک سیستم غیرمتمرکز کار می کنند. در حالی که dAPIها از نظر عملکرد با APIهای معمولی قابل مقایسه هستند، APIهای قدیمی متمرکز هستند و ذاتاً با فناوری بلاک چین سازگار نیستند.

برای درک API های غیرمتمرکز باید بدانید که API چیست:

رابط برنامه نویسی برنامه (Application Programming Interface) یک مکانیسم کاملاً تعریف شده و مستند است که به برنامه های وب و موبایل اجازه می دهد با انتقال داده ها و خدمات با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. شرکت‌های آنلاین اکنون می‌توانند داده‌ها و خدمات خود را به‌عنوان ماژول‌های خدمات قابل فروش از طریق یک API ارائه کنند، که توسعه‌دهندگان می‌توانند متعاقباً آن را در برنامه‌های خود بگنجانند. این امر کارایی توسعه نرم افزار را از نظر هزینه و زمان افزایش می دهد. در مقایسه با روزهایی که توسعه دهندگان مجبور بودند همه ویژگی های برنامه خود را از ابتدا طراحی کنند، به راحتی می توان فهمید که چرا API ها به مهم ترین بلوک های سازنده در دنیای دیجیتال تبدیل شده اند.

تفاوت بین API های متمرکز و غیرمتمرکز به وضوح قابل شناسایی است.


دروازه API در یک سیستم غیرمتمرکز پرس و جوها را به سایر نقاط پایانی API هدایت می کند، که ممکن است پشتیبان یک برنامه کاربردی یا یک API عمومی شریک تجاری برنامه باشد. در زمان اجرا، دروازه API وظیفه رسیدگی به پروتکل مناسب، امنیت و تبدیل داده ها را بر عهده دارد.
داده ها در یک فروشگاه داده مرکزی، که بخشی از پلت فرم API است، در یک ترتیب متمرکز جمع آوری می شود. از طریق اتصالات ناهمزمان، این ذخیره‌گاه داده مرکزی، همگام‌سازی دو جهته در زمان واقعی را با برنامه‌های کاربردی مرتبط و شرکای تجاری حفظ می‌کند. در این شرایط پرس و جوهای API مستقیماً به حافظه مرکزی داده ارسال می شوند.

منبع :coinmarketcap.com



لطفا به قوانین نشر محتوا در فضای مجازی احترام گذاشته و از انتشار مجدد این فایل ها خودداری کنید.

بازدید : 187
جمعه 29 بهمن 1400 ساعت 22:16 ب.ظ

نظرات

کد امنیتی رفرش

187
مطلب
+ 68
افراد آنلاین
+2,296
بازدید امروز
1,465
بازدید دیروز
8,871
بازدید ماه
258,465
بازدید کل
شنبه 16 تیر 1403
تقویم روز