صفحه اصلی   فارکس را یاد بگیرید   آموزش فارکس رایگان   معاملات پرایس اکشن چگونه استراتژی چیست؟

معاملات پرایس اکشن چگونه استراتژی چیست؟


معاملات پرایس اکشن به معنای برنده شدن

معاملات پرایس اکشن به معنای برنده شدن در هر معامله نیست، بلکه در عوض قادر به کسب سود از استفاده از یک استراتژی است که به طور کلی درآمد کسب می کند.

هنگامی که از عمل قیمت در معاملات خود استفاده می کنید، به دنبال ایجاد مجموعه ای از قوانین و سیستم ها هستید که می توانید از آنها برای ایجاد یک مزیت سودآور نسبت به بازار استفاده کنید. همانطور که در این پست به طور عمیق بحث خواهیم کرد، می توانید این کار را با طیف گسترده ای از استراتژی های مختلف انجام دهید. اینها شامل استفاده از الگوهای شمعدانی، الگوهای عمل قیمت گسترده تر، روندها و حتی ترکیب با اندیکاتورها است.

معاملات پرایس اکشن چیست؟

معاملات پرایس اکشن یک تکنیک یا سبک معاملاتی است که در آن معامله‌گر بر اساس حرکت قیمت در نمودارها تصمیم می‌گیرد و نه بر اساس شاخص‌های عقب مانده. معاملات پرایس اکشن نیز عوامل اساسی یک جفت اوراق بهادار یا فارکس را نادیده می گیرد و فقط به تاریخچه قیمت نگاه می کند.

عاملات پرایس اکشن یک تکنیک یا سبک معاملاتی است

نمودارهای قیمت منعکس کننده باورها و اقدامات همه معامله گرانی است که در بازار معامله می کنند. مثلا؛ اگر قیمت یک حرکت بزرگ ناگهانی بالاتر داشته باشد، نمودارهای عمل قیمت به وضوح این را نشان می دهند زیرا تمام چیزی که شما به آن نگاه می کنید حرکت قیمت است. این حرکت می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، اما دلیل اصلی این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که قیمت حرکت شدیدی را افزایش داد.

این از گاوهای نر (خریداران) ایجاد شد که بر خرس ها (فروشندگان) کنترل داشتند. به عنوان یک معامله گر قیمت، شما در حال ایجاد یک سیستم شفاف هستید تا در مجموعه ای از معاملات و پس از در نظر گرفتن تمام بردها و باخت های خود، سود کسب کنید. عمل قیمت به شما این امکان را می دهد که این کار را انجام دهید و همچنین سیستمی متناسب با سبک شخصی خود ایجاد کنید. شما می‌توانید در بسیاری از بازارهای مختلف معامله کنید، می‌توانید از بازه‌های زمانی کوچک تا بزرگ‌تر استفاده کنید و حتی می‌توانید از عمل قیمت برای بهبود بازارها استفاده کنید.

چگونه معاملات پرایس اکشن را یاد بگیریم؟

چگونه معاملات پرایس اکشن را یاد بگیریم؟

با مرور این پست و بحث در مورد استراتژی‌ها، سیستم‌ها و الگوهای مختلف قیمت، سه چیز وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

شماره 1: عمل قیمت همه چیز را تخفیف می دهد

اقدام قیمتی به دلیل رعایت نکردن عوامل اساسی مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته است. به عنوان یک معامله گر پرایس اکشن تنها کاری که به دنبال آن هستید تجزیه و تحلیل نمودار پیش روی شماست. مثلا؛ روند، الگوها و تنظیمات تجاری بالقوه شما در حال معامله چیزی هستید که می توانید در مقابل خود ببینید و نه آنچه را که «فکر می کنید» می تواند مانند فاندامنتال اتفاق بیفتد.

شماره 2: قیمت بر اساس روند حرکت می کند پس از ایجاد یک روند، حرکت قیمت در آینده به احتمال زیاد در همان جهت باقی خواهد ماند. تا زمانی که روندی خم نشود، دوست شماست و اغلب یکی از بهترین راه ها برای قرار دادن شانس به نفع شماست.

شماره 3: تاریخ خود را تکرار می کند

تاریخ تکرار می شود هنگام معامله قیمت، از الگوهای نمودار برای تجزیه و تحلیل حرکات بازار استفاده می کنید. بسیاری از اشکال تحلیل اکشن قیمت برای بیش از 100 سال مورد استفاده قرار گرفته‌اند و امروزه نیز مرتبط هستند زیرا الگوهای مشابهی را در حرکات قیمت نشان می‌دهند. هنگام خواندن نمودارهای اقدام قیمت، رفتار معامله گر را می خوانیم که خود را از طریق الگوها نشان می دهد. دلیل تداوم تکرار این الگوها به این دلیل است که افراد و معامله گران به تکرار عادت های مشابه در موقعیت های مشابه ادامه می دهند.

اقدام قیمت در مقابل اندیکاتورها

معاملات پرایس اکشن بر این باور است که تاریخچه قیمت گذشته می تواند به پیش بینی آینده یک بازار یا پتانسیل تکرار یک الگو کمک کند. شاخص ها از این نظر مشابه هستند. با این حال، هنگام استفاده از اکشن قیمت، قیمت واقعی را همانطور که روی نمودار چاپ می‌شود، می‌خوانید، در حالی که شاخص‌ها «تأخیر» هستند. این بدان معنی است که اندیکاتورها از اطلاعات قیمت قدیمی برای ایجاد نشانه هایی که می بینید استفاده می کنند. مثلا؛ میانگین متحرک 21 دوره ای از 21 دوره گذشته عمل قیمت استفاده می کند. در حالی که برخی از معامله گران بسیار ضد اندیکاتور هستند، اغلب بهترین سیستم ها زمانی به دست می آیند که اقدام قیمت و اندیکاتورها ترکیب شوند. دلیل این امر این است که اندیکاتورها اغلب می توانند به شما کمک کنند تا عملکرد بد قیمت را فیلتر کنید، روندها را پیدا کنید، حرکت قوی پیدا کنید و حتی به اهداف سود کمک کنید.

معامله پرایس اکشن در بازار فارکس

یکی از بهترین بازارها برای استفاده از اکشن قیمت، بازار فارکس است. دلیل این امر به دلیل نحوه عملکرد بازار فارکس و مزایایی است که بسیاری از کارگزاران فارکس برای شما خواهند داشت. بازار فارکس 24 ساعت شبانه روز و 5 روز هفته باز است. این به شما فرصت های تجاری زیادی می دهد. این همچنین به این معنی است که شما می توانید در زمانی که برای شما مناسب است بدون توجه به اینکه در کجای جهان هستید معامله کنید. اکثر کارگزاران فارکس به شما امکان استفاده از اهرم را می دهند. این به شما این امکان را می دهد که هم مقدار کمی پول سپرده گذاری کنید و هم با مقدار کمی پول معامله کنید و در عین حال از اهرم برای باز کردن موقعیت های معاملاتی بزرگتر استفاده کنید. اگر به درستی استفاده نشود، اهرم می تواند یک قتل حساب باشد، اما اگر با کنترل های هوشمند مدیریت پول استفاده شود، می تواند حساب شما را تقویت کند. یکی دیگر از دلایلی که بسیاری در بازار فارکس از قیمت گذاری استفاده می کنند، دامنه وسیع جفت فارکس و نوسانات است.

معاملات روزانه قیمت

افزایش نوسانات می تواند یک فرصت عالی برای یک معامله گر باشد. وقتی قیمت نوسان دارد به این معنی است که حرکت زیادی دارد. این به شما شانس زیادی برای انجام معاملات سودآور بزرگ می دهد. سایر بازارهایی که حرکت‌های کوچکی انجام می‌دهند می‌توانند شما را محبوس و منتظر اتفاقی ببینند. برخی از سریع‌ترین و سودآورترین حرکت‌ها را می‌توان در بازارهای روزانه فارکس مشاهده کرد. این تایم فریم ها شامل نمودارهای 5 دقیقه، 15 دقیقه، 30 دقیقه و 1 ساعت می باشد. هنگام معامله این نمودارها هم نکات مثبت و هم منفی وجود دارد. فرصت های معاملاتی زیادی پیدا خواهید کرد و شانس زیادی برای انجام معاملات سودآور خواهید داشت. همچنین می‌توانید بدون اینکه یک شبه آن‌ها را نگه دارید، به سرعت وارد و از معاملات خود خارج شوید. اگر شما بی تجربه باشید، بازه های زمانی کوچکتر می تواند خطر بیشتری را در بر داشته باشد. اگر همه چیز به اشتباه پیش برود، ممکن است به سرعت اشتباه شود. اگر به معاملات قیمت در بازه‌های زمانی کوچک‌تر بین روز فکر می‌کنید، باید مطمئن شوید که از مدیریت پولی دقیق استفاده می‌کنید و همیشه از توقف ضرر برای محافظت از حساب استفاده می‌کنید.

استراتژی های معاملاتی ساده قیمت

برخی از ساده‌ترین استراتژی‌های معاملاتی شامل استفاده از قیمت است. دلیل این امر این است که هنگام معاملات پرایس اکشن شما به سادگی به دنبال اکشن قیمت خام هستید و می خوانید. از آنجا می توانید هر سیستمی را که مناسب شما است ایجاد کنید.

برخی از بهترین سیستم‌هایی که پیدا می‌کنید، ساده‌ترین سیستم‌هایی هستند که واضح‌ترین قوانین را نیز دارند.

این مقاله را بخوانید : بازار فارکس چیست؟ بازارهای مالی

سیستم های معاملاتی ساده قیمت عبارتند از:

معاملات روند اکشن قیمت

تجارت شمعدان

تجارت الگو

ترکیب عمل قیمت و اندیکاتورها

روند اقدام قیمت معاملات

معامله با روند قیمت می تواند یکی از ساده ترین راه ها برای شروع افزایش شانس معاملات شما باشد. همانطور که اد سیکوتا گفت؛ روند دوست شماست، مگر در پایان که خم می شود. بازار اغلب برای مدت طولانی‌تری نسبت به آنچه معامله‌گران «فکر می‌کنند» روند صعودی یا پایین‌تری خواهد داشت و به همین دلیل مهم است که با آنچه در نمودار می‌بینیم معامله کنیم و نه آنچه فکر می‌کنیم می‌تواند یا باید اتفاق بیفتد. دو تا از ساده ترین راه ها برای یافتن معاملات روند با عملکرد قیمت، استفاده از خطوط روند و میانگین متحرک است. هنگام استفاده از میانگین متحرک به دنبال حرکتی واضح در هر دو جهت هستید.

استفاده از ترکیب میانگین متحرک مانند 50 و 200 EMA (میانگین متحرک نمایی) همچنین می تواند به ما نشان دهد که چه زمانی اقدام قیمت یا به دنبال شروع یک روند جدید است یا به شدت در حال روند است. یکی دیگر از راه های ساده برای یافتن و سپس تجارت روندها، استفاده از خطوط روند است. همانطور که مثال زیر نشان می دهد؛ قیمت در یک روند بالاتر است. قیمت به آزمایش خط روند صعودی ادامه می دهد. معاملات بالقوه را می توان در روند بالاتر در آزمون بعدی خط روند یافت.

تجارت با الگوهای شمعدانی

یکی از محبوب ترین استراتژی های اکشن قیمت، استفاده از الگوهای کندل استیک است. دلیل این امر این است که تشخیص آنها بسیار آسان است و می توانند به سطوح ورود و خروج کمک کنند. محبوب ترین نوع نمودار در میان معامله گران حرفه ای نمودار شمعی است زیرا عملکرد قیمت را به واضح ترین شکل نشان می دهد. نمودار کندل استیک همچنین به شما کمک می کند به راحتی و به سرعت سیگنال های کندل استیک را تشخیص دهید.



لطفا به قوانین نشر محتوا در فضای مجازی احترام گذاشته و از انتشار مجدد این فایل ها خودداری کنید.

بازدید : 264
سه شنبه 09 اسفند 1401 ساعت 13:07 ب.ظ

نظرات

کد امنیتی رفرش

187
مطلب
+ 75
افراد آنلاین
+2,263
بازدید امروز
1,465
بازدید دیروز
8,838
بازدید ماه
258,432
بازدید کل
شنبه 16 تیر 1403
تقویم روز