صفحه اصلی   بازارهای مالی   صندوق های سرمایه گذاری   ویژگی صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله ETF

ویژگی صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله ETF


مهم‌ترین ویژگی صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) داد و ستد پذیر بودن آن‌ها است؛ به این معنی که معاملات واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بازار سرمایه و در طول مدت ساعات فعالیت بازار انجام می‌شود. این صندوق‌ها عمده فعالیت‌شان سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار و دارایی‎‌های فیزیکی است که از این دو به عنوان سرمایه پایه صندوق استفاده می‌کنند. بنابراین عملکرد معاملاتی و نرخ و ارزش صندوق به ارزش دارایی‌های پشتوانه آن بستگی دارد.

در هنگام خرید واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق‌ها باید به قیمتی که معامله می‌شوند و قیمت ارزش هر واحد سرمایه‌گذاری (NAV) توجه کرد. اگر این صندوق‌ها بیش‌تر از قیمت NAV معامله شوند، حباب وجود داشته و اگر پائین‌تر از قیمت NAV معامله شوند نشان دهنده ارزش بالاتر هر واحد صندوق نسبت به قیمتی که معامله می‌شوند است و به نوعی فرصت خرید به حساب می‌آید. در هنگام خرید همیشه به این نکته توجه شود که خرید واحد سرمایه‌گذاری این صندوق‌ها پائین یا نزدیک به قیمت NAV انجام شود. البته ناگفته نماند که قیمت ابطال تقریبا همیشه با همان قیمت NAV هر واحد سرمایه گذاری برابری می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های مهم این صندوق‌ها می‌توان به تشکیل سبد متنوع، سرمایه‌گذاری در انواع اوراق بهادار و شاخص‌های بازار، خرید اعتباری، هزینه پایین، انعطاف پذیری بالا، کارایی معاملات، صرفه جویی مالیاتی، سهولت سرمایه‌گذاری و نقدشوندگی اشاره کرد. معاملات این صندوق‌ها با استفاده از سامانه معاملات آنلاین امکان پذیر است و سرمایه‌گذاران می‌توانند حتی به صورت آنلاین اقدام به خرید و فروش واحدهای سرمایه‌گذاری این نوع از صندوق‌ها کنند. 



لطفا به قوانین نشر محتوا در فضای مجازی احترام گذاشته و از انتشار مجدد این فایل ها خودداری کنید.

بازدید : 258
پنجشنبه 04 خرداد 1402 ساعت 10:19 ق.ظ

نظرات

کد امنیتی رفرش

187
مطلب
+ 21
افراد آنلاین
+426
بازدید امروز
1,946
بازدید دیروز
4,575
بازدید ماه
254,169
بازدید کل
پنجشنبه 14 تیر 1403
تقویم روز