تعریف کانال فیبوناچی


رفتار انسان نه تنها در الگوهای نمودار به عنوان نوسانات بزرگ، نوسانات کوچک یا شکل گیری روند منعکس می شود. رفتار انسان در شکل گیری قله-دره نیز بیان می شود.

کانال های فیبوناچی از تشکیلات قله و دره در بازار استفاده می کنند و به نتیجه گیری در مورد چگونگی پیش بینی ایمن تغییرات عمده در جهت روند منجر می شوند.

راز کانال های فیبوناچی شناسایی دره ها و قله های صحیح برای کار است.

خطوط حمایت و مقاومت را می توان هفته ها و ماه ها در آینده ترسیم کرد، زمانی که بالا و پایین های مناسب در بازار شناسایی شد. فقط بالا و پایین اصلی باید برای خط پایه یک کانال با یک یا چند نوسان جانبی برجسته در نظر گرفته شود. وسیع ترین نوسان در یک چارچوب زمانی خط پایه برای خط ماشه استفاده می شود.

کانال های فیبوناچی روشی برای پیش بینی سطوح حمایت و مقاومت برای یک بازار معین است. اگرچه کانال‌های فیبوناچی تحت دسته کلی مطالعات فیبوناچی برای تحلیل تکنیکال قرار می‌گیرند، کانال‌ها جزو محبوب‌ترین ابزارهای مورد استفاده معامله‌گران امروزی نیستند.

کانال های فیبوناچی انواعی از استراتژی اصلاحی فیبوناچی محبوب تر هستند که خطوط اصلاحی به جای افقی به صورت مورب اجرا می شوند. برای ایجاد کانال های فیبوناچی برای نمودار، یک معامله گر ابتدا یک کانال پایه را با کشیدن خطوط موازی در بالای قیمت و پایین قیمت ایجاد می کند. شیب کانال فیبوناچی با اتصال دو پایین یا دو بالا، بسته به روند کلی تعیین می شود: در یک روند نزولی دو پایین به هم متصل می شوند، در حالی که در روند صعودی شیب از دو بالا ایجاد می شود.

هنگامی که کانال پایه رسم شد، خطوط موازی اضافی در بالا یا پایین آن رسم می‌شوند که فاصله بین خطوط با اعداد فیبوناچی تعیین می‌شود: 0.618 برابر عرض کانال اصلی، سپس عرض کانال اصلی، سپس 1.618 برابر به عرض. و به همین ترتیب، ضرب هر عدد در نسبت طلایی 1.618 برای تعیین هر عرض متوالی. این کانال های فیبوناچی سطوح حمایت و مقاومت را برای بازار در روند کلی تعیین می کنند.

هنگام استفاده، کانال های فیبوناچی اغلب همراه با نمودارهای اصلاحی فیبوناچی ترسیم می شوند. نقاطی که خطوط مورب و خطوط افقی در آنها تلاقی می کنند به عنوان سطوح حمایت یا مقاومت فوق العاده قوی برای بازار در نظر گرفته می شوند.

برای کانال‌ها، یک قله و پایین حرکت قیمت برای نشان دادن عرض واحد انتخاب می‌شود. سپس، یک سری خطوط موازی بر روی نمودار بر اساس مضرب به عرض واحد 0.618، 1.00، 1.618، 2.618، 4.236 و غیره ترسیم می شود. مضرب ها نشان دهنده نقاط احتمالی سطوح حمایت یا مقاومت در آینده هستند. 



لطفا به قوانین نشر محتوا در فضای مجازی احترام گذاشته و از انتشار مجدد این فایل ها خودداری کنید.

بازدید : 220
یکشنبه 15 مرداد 1402 ساعت 8:50 ق.ظ

نظرات

کد امنیتی رفرش

187
مطلب
+ 14
افراد آنلاین
+371
بازدید امروز
1,946
بازدید دیروز
4,520
بازدید ماه
254,114
بازدید کل
پنجشنبه 14 تیر 1403
تقویم روز