تعریف FOMO


FOMO مخفف "ترس از دست دادن" است.

این ترس از دست دادن سودی است که ممکن است در صورت نخریدن یک ارز دیجیتال بدون در نظر گرفتن قیمت فعلی آن در اسرع وقت به دست آورید.

بازار ارزهای دیجیتال بیشتر بر اساس احساسات است تا عقلانیت، بنابراین FOMO فاکتور بزرگی است که باید هنگام معامله ارزهای دیجیتال در نظر گرفت.

این مفهوم برای اولین بار در سال 2000 توسط دکتر دان هرمان در یک مقاله دانشگاهی با عنوان "مجله مدیریت برند" توصیف شد.

با این حال، نام اختصاری FOMO چند سال بعد توسط پاتریک مک گینیس در یک مقاله نظری منتشر شده در سال 2004 در مجله آمریکایی "Harbus" ابداع شد.

این مفهوم به احساس اضطراب یا ایده ای اشاره دارد که افراد دیگر در یک تجربه مثبت یا منحصر به فرد به اشتراک می گذارند در حالی که شما از دست می دهید.

این پدیده ای است که در رسانه های اجتماعی کاملاً رایج است و فیدهای دیگران اغلب بر بخش های مثبت و مفید زندگی آنها تأکید می کنند و خواننده را به سمت احساس غمگینی یا نارسایی با تجربیات خود سوق می دهد.

در زمینه بازارهای مالی و معاملات، FOMO به ترسی اشاره دارد که یک معامله گر یا سرمایه گذار با از دست دادن یک سرمایه گذاری بالقوه سودآور یا فرصت تجاری احساس می کند.

احساس FOMO به ویژه زمانی رایج است که ارزش دارایی به طور قابل توجهی در مدت زمان نسبتاً کوتاهی افزایش یابد.

این پتانسیل را دارد که یک فرد (و جامعه بازار به عنوان یک کل) تصمیمات بازار را بر اساس احساسات (ترس از دست دادن) به جای منطق و استدلال اتخاذ کند.

این امر به ویژه برای سرمایه گذاران خرده فروشی بی انضباط خطرناک است، زیرا اغلب می تواند منجر به وضعیتی شود که در آن معاملات برای دارایی های بیش از حد قیمت گذاری شده انجام شود و خطرات زیان مالی بسیار بیشتری را متحمل شود. 



لطفا به قوانین نشر محتوا در فضای مجازی احترام گذاشته و از انتشار مجدد این فایل ها خودداری کنید.

بازدید : 536
یکشنبه 15 مرداد 1402 ساعت 9:39 ق.ظ

نظرات

کد امنیتی رفرش

187
مطلب
+ 13
افراد آنلاین
+404
بازدید امروز
1,946
بازدید دیروز
4,553
بازدید ماه
254,147
بازدید کل
پنجشنبه 14 تیر 1403
تقویم روز