ارز دیجیتال چیست؟


ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال هر ارزی است که منحصراً به صورت الکترونیکی در دسترس است . نسخه های الکترونیکی ارز در حال حاضر بر سیستم های مالی اکثر کشورها تسلط دارند. آنچه ارز دیجیتال را از ارز الکترونیکی موجود در حساب های بانکی متمایز می کند این است که ارز دیجیتال هرگز شکل فیزیکی به خود نمی گیرد.

شما می توانید همین الان به یک دستگاه خودپرداز بروید و به راحتی رکورد الکترونیکی موجودی ارز خود را به دلار فیزیکی تبدیل کنید. با این حال، ارز دیجیتال هرگز از یک شبکه کامپیوتری خارج نمی شود و منحصراً از طریق ابزارهای دیجیتال مبادله می شود. 

امنیت ارزهای دیجیتال

بازار ارز دیجیتال در فضای اینترنتی فعالیت کرده و مکان فیزیکی ندارد در نتیجه ریسک سرمایه گذاری در این بازار به دلیل وجود هکر ها و سایت های کلاه برداری بی شماری که در این فضا وجود دارد بالا می باشد ، از طرفی نو ظهور بودن این بازار و عدم به رسمیت شناختن آن در دولت کشور های مختلف و همچنین نبود مرجع قانونی مناسبی برای برخورد با تخلف های صورت گرفته در این بازار سبب شدت گرفتن این نگرانی ها می باشد.

اولین راه برای تامین امنیت ارز دیجیتال خود باید امنیت کیف پول خود را تامین کنید، در واقع زمانی که ارزهای دیجیتالی خود را خریدید، باید در قدم اول آن‌ها را درون کیف پول هایی قرار دهید که امنیت بالایی دارند.

ویژگی های یک کیف پول ایمن

 1. پشتیبان‌گیری از کلید خصوصی

2  ورود دو مرحله‌ای

 3. رابط کاربری راحت

 4. پین کد

 5. تیم توسعه دهنده فعال و معتبر

 6. قابلیت نصب روی تمام دستگاه‌ها و سیستم عامل‌های مختلف

کیف پول ارزهای دیجیتال (Wallets)

والت یا همان کیف پول ارز دیجیتال یک برنامه‌ نرم‌افزاری است که کلیدهای خصوصی و عمومی را ذخیره می‌کند و با بلاک چین ‌های مختلف در تعامل است تا کاربران بتوانند ارز دیجیتال خود را بفرستند، دریافت کنند و بر تراز حساب خود نظارت داشته باشند.

اولین گام استفاده از ارزهای دیجیتال، داشتن یک کیف پول دیجیتال است. بیت کوین و کریپتوکارنسی‌های مشتق ‌شده از آن، به صورت غیرمتمرکز در یک دفترکل عمومی به نام «بلاک چین» ذخیره و نگهداری می‌شوند.



لطفا به قوانین نشر محتوا در فضای مجازی احترام گذاشته و از انتشار مجدد این فایل ها خودداری کنید.

بازدید : 193
سه شنبه 17 مرداد 1402 ساعت 8:22 ق.ظ

نظرات

کد امنیتی رفرش

187
مطلب
+ 40
افراد آنلاین
+1,885
بازدید امروز
1,465
بازدید دیروز
8,460
بازدید ماه
258,054
بازدید کل
شنبه 16 تیر 1403
تقویم روز