کریپتوکارنسی چیست؟


ارز رمزنگاری شده چیست؟

رمزارزها در سال های اخیر بسیار محبوب شده اند. نه فقط آنلاین، بلکه در همه جا .

احتمالاً حتی تبلیغات تلویزیونی در مورد ارزهای دیجیتال را دیده اید که چیز بزرگ بعدی است. و حتی شاید بازیگر یا ورزشکار مورد علاقه شما در حال تبلیغ آنها باشد.

اما آنها چه هستند؟

تفاوت آنها با ارزهای سنتی چیست؟ چه چیزی آنها را ویژه میکند؟


رمزارزها چیست؟

ارز دیجیتال (یا « کریپتو ») اصطلاحی است برای نوع جدیدی از «پول دیجیتال» که متکی بر ترکیبی از فناوری‌هایی است که به آن اجازه می‌دهد خارج از کنترل مقامات مرکزی مانند دولت‌ها و بانک‌ها وجود داشته باشد.
ارزهای دیجیتال دیجیتال هستند. رمزارزها شکل فیزیکی ندارند . هیچ اسکناس دلار یا سکه فلزی وجود ندارد. آنها کاملا دیجیتال هستند ، به این معنی که آنها به معنای واقعی کلمه فقط خطوط کد کامپیوتری هستند . 

ارزهای دیجیتال بدون مرز هستند. صرف نظر از اینکه کجا زندگی می کنید یا چه کسی هستید، می توانید آن را تقریباً فوراً برای دیگران در هر نقطه از جهان ارسال کنید، بدون توجه به فاصله جغرافیایی و مرزهای کشور.

هستند ارزهای دیجیتال بدون مرز . تنها چیزی که نیاز دارید یک دستگاه مانند تلفن یا رایانه است که به اینترنت متصل باشد.

ارزهای دیجیتال بدون مجوز هستند. 

هر کسی می تواند ارزهای دیجیتال را ارسال و دریافت کند. نیازی به ثبت حساب یا پر کردن درخواست ندارید. هستند ارزهای دیجیتال بدون مجوز . 

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های ارزهای دیجیتال، عرضه آن‌ها است ، زیرا این امر به شدت سودمندی و ارزش آنها را تعیین می‌کند .

بسته به قوانینی که در کد نرم افزار نوشته شده است، می توان ارزهای رمزنگاری شده را ایجاد و از بین برد. (یا ثابت) دارند برخی از ارزهای دیجیتال عرضه کل محدود ، به این معنی که حداکثر تعداد واحدهایی وجود دارد که همیشه در گردش هستند و باعث کمبود می شود.

سایرین با عرضه کل بی نهایت راه اندازی می شوند ، به این معنی که حداکثر سقفی وجود ندارد! (اگرچه ممکن است محدودیتی در تعداد واحدهای جدیدی که می‌توانند در یک بازه زمانی مشخص مانند سالانه ایجاد شوند، وجود داشته باشد.)


ارزهای دیجیتال ضد تقلب هستند.

ارزهای رمزنگاری شده نیز به گونه ای طراحی شده اند که ضد جعل باشند .

این جایی است که رمزنگاری درگیر است و چگونه از آن برای ثبت و ذخیره ایمن تراکنش ها استفاده می شود .

در رمزنگاری پیشوند « کریپت » به معنای « پنهان » و پسوند « گرافی » به معنای « نوشتن » است. 

قبل از اینکه کامپیوترها وجود داشته باشند، رمزنگاری مطالعه تکنیک هایی برای ایمن نگه داشتن اطلاعات دست نوشته از چشمان کنجکاو بود.

حتی ژولیوس سزار نیز به استفاده از رمزنگاری برای برقراری ارتباط با ژنرال های خود معروف بود.

اما در عصر مدرن، رمزنگاری در حال حاضر با حفاظت از اطلاعات رایانه ای با استفاده از ریاضیات فانتزی همراه است.

از آنجایی که ارزهای رمزنگاری شده برای امنیت خود به رمزنگاری متکی هستند، این همان جایی است که " کریپتو " در " ارزهای رمزنگاری شده " آمده است.


چه چیزی ارزهای دیجیتال را خاص می کند؟

ارزهای دیجیتال مستقل از هر دولت، بانک مرکزی یا سایر نهادهای مرکزی وجود دارند.

به طور خلاصه، ارزهای رمزپایه خاص هستند زیرا:

    آنها دیجیتال هستند . رمزارزها شکل فیزیکی ندارند. همه چیز از طریق تلفن و کامپیوتر انجام می شود.
    آنها بدون مرز هستند . هر کسی که به اینترنت متصل است می تواند ارزهای دیجیتال را ارسال و دریافت کند. در هر کجای دنیا، با کارمزد (معمولا) کمتر و سرعت بیشتری نسبت به انتقال پول سنتی.
    آنها بدون مجوز و در دسترس همه هستند. برای استفاده از ارزهای دیجیتال نیازی به تایید بانک و داشتن حساب بانکی ندارید. هیچ شخص ثالثی (مانند یک بانک) نیازی به تایید و تایید تراکنش ها ندارد.
    آنها درجاتی از حریم خصوصی را ارائه می دهند ، به این معنی که می توانید بدون استفاده از نام خود تراکنش انجام دهید. ارزهای دیجیتال مختلف از نظر میزان ناشناس بودن آنها متفاوت است.
    آنها غیرمتمرکز هستند ، به این معنی که دولت ها نمی توانند با آنها مداخله یا کنترل کنند. هیچ شخص یا نهادی مالک یا کنترل آنها نیست. کاربران می توانند مستقیماً بدون دخالت هیچ واسطه ای معامله کنند، که برای ارزهای فیات معمولاً یک بانک است.
    آنها توسط نرم افزار ایجاد می شوند . عرضه یک ارز دیجیتال توسط هیچ بانک مرکزی تعیین نمی شود ، بلکه بر اساس قوانین از پیش تعریف شده ای است که به صراحت در کد نرم افزار نوشته شده است. به عبارت دیگر نرم افزار جایگزین بانک مرکزی می شود.
    آنها ضد تقلب هستند . این به دلیل نحوه ثبت و ذخیره اطلاعات تراکنش است.

بدهند با توجه به این ویژگی‌های خاص، ارزهای رمزنگاری شده این پتانسیل را فراهم می‌کنند که به افراد کنترل کامل پول خود را بدون دخالت شخص ثالث .

اینکه آیا ارزهای دیجیتال می‌توانند این پتانسیل را برآورده کنند، باید دید. محبوبیت آن در دنیای مالی در حال افزایش است و اکنون به عنوان یک طبقه دارایی در حال ظهور در نظر گرفته می شود. 



لطفا به قوانین نشر محتوا در فضای مجازی احترام گذاشته و از انتشار مجدد این فایل ها خودداری کنید.

بازدید : 167
سه شنبه 14 شهریور 1402 ساعت 9:15 ق.ظ

نظرات

کد امنیتی رفرش

187
مطلب
+ 51
افراد آنلاین
+1,899
بازدید امروز
1,465
بازدید دیروز
8,474
بازدید ماه
258,068
بازدید کل
شنبه 16 تیر 1403
تقویم روز