صفحه اصلی   بازارهای مالی   بازار ارزهای دیجیتال   چگونه در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

چگونه در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟


سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر بسیار پرطرفدار شده است. سودآور بودن این بازار افراد زیادی را علاقه‌مند به کریپتوکارنسی کرده است. روزانه افراد زیادی با هدف کسب سود بخش زیادی از دارایی خود را روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند.

اما نباید فراموش کرد تنها کسانی در این بازار موفق می‌شوند که با روش‌های سرمایه‌گذاری و ابزارهای آن در ارز دیجیتال آشنایی دارند. با توجه به همین موضوع در این مطلب قصد داریم به طور کامل درباره روش های سرمایه گذاری در کریپتو صحبت کنیم. پس؛ با ما همراه باشید.

چرا سرمایه گذاری در ارز دیجیتال مهم است؟

بازارهای مختلفی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که بازار ارز دیجیتال در سال‌های اخیر به دلیل داشتن فرصت‌های زیاد برای کسب سود، بسیار محبوب شده است. سرمایه گذاری در ارز دیجیتال هر چند در کلیات بسیار شبیه سرمایه‌گذاری در بازارهایی مانند سهام یا فارکس است اما تفاوت‌هایی هم با آن‌ها دارد. به عنوان مثال نوسانات روزانه قیمت در بورس بازه خاصی دارد و هرگز بیشتر از پنج یا ده درصد نمی‌شود. اما نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال، بسیار متغیر و سریع است.

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال با سایر بازارها این است که شما می‌توانید بدون هیچ محدودیتی در طول شبانه روز معاملات ارز دیجیتال را انجام دهید. این در حالی است که اغلب بازارها ساعت معاملاتی خاصی دارند و شما نمی‌توانید خارج از آن، معامله‌ای را انجام دهید.

اما یکی از شباهت‌های مهم سرمایه‌ گذاری در ارز دیجیتال با سایر بازارهای مالی این است که شما باید دانش تحلیل بازار را به دست آورید. در غیر این صورت متحمل ضررهای سنگین مالی خواهید شد. فرقی نمی‌کند که شما در کدام بازار سرمایه‌گذاری می‌کنید باید بتوانید مهارت‌های معاملاتی خود را افزایش دهید و با انواع استراتژی آشنا شوید. روش‌های مختلف برای تحلیل بازار کریپتوکارنسی وجود دارد که تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، دو روش بسیار کاربردی هستند.


مزایای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال مزایای زیادی دارد که باعث شده است افراد زیادی به این بازار علاقه‌مند شوند و بخش زیادی از سرمایه خود را وارد آن بکنند. مهم‌ترین مزایای سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال عبارت است از:

    با افزایش علاقه مردم به کریپتو کارنسی، ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر رشد زیادی کرده‌ است و همین پتانسیل برای بازدهی بالا باعث شده است تا سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال سودآور باشد.
    از آنجایی که تراکنش های ارزهای دیجیتال با استفاده از توابع رمزنگاری، رمزگذاری شده‌اند از امنیت قابل قبولی برخوردار هستند و می‌توان گفت در صورتی که معامله‌گر خود در موارد امنیتی کوتاهی نکند، معاملات ارز دیجیتال امن هستند.
    رمرارزها وجود فیزیکی ندارند و شما نگران پیدا کردن یک جای امن برای آن‌ها نیستید. کافی است یک کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید تا از دارایی دیجیتال خود نگهداری کنید.
    عدم محدودیت در تعداد انجام معاملات از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی است. در این بازار همه می‌توانند بدون وجود هیچگونه محدودیتی هر مبلغی را که می‌خواهند برای خرید رمزارزها سرمایه‌گذاری کنند.

معایب سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال هرچند فرصت‌های زیادی را در اختیار معامله‌گران برای کسب سود قرار می‌دهد و مزایای زیادی دارد اما باید در نظر داشت که سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال می‌تواند برخی معایب هم داشته باشد. در ادامه به دو چالش مهم که در سرمایه گذاری در ارز دیجیتال وجود دارد اشاره می‌کنیم:

    قیمت اغلب ارزهای دیجیتال با نوسان زیادی همراه است. این نوسانات قیمتی می‌تواند باعث شود که معامله‌گر تمام دارایی خود را از دست بدهد.
    درک مفهوم رمزارزها و مفاهیم مرتبط با آن مانند بلاکچین برای تمام معامله‌گران آسان نیست.

از آنجایی که سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال نیازمند داشتن دانش پایه در ارتباط با رمزارزها است، پیدا کردن درک درست از ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین برای انجام معاملات سودآور ممکن است کمی دشوار و زمان‌بر باشد.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چگونه است؟

ارزهای دیجیتال روی یک دفتر کل توزیع شده با نام بلاکچین اجرا می‌شوند که ذخیره‌ای از تمامی تراکنش‌های به‌روز شده است. ارزهای دیجیتال جدید از طریق فرایندی به نام ماینینگ به وجود می‌آیند که به آن استخراج هم گفته می‌شود. ماینینگ در واقع استفاده از قدرت کامپیوتر برای حل مسائل پیچیده‌ی ریاضی برای تولید کوین‌ها است.

البته ماینینگ تنها راه کسب ارزهای دیجیتال نیست و کاربران می‌توانند ارز دیجیتال را از صرافی‌ها خریداری کرده و در کیف‌پول‌ ارز دیجیتال ذخیره کنند. بهتر است بدانید که اگر ارز دیجیتال دارید چیز ملموس یا قابل لمسی ندارید! چیزی که دارید کلیدی است که به شما اجازه می‌دهد رکورد یا واحدی را بدون نظارت شخص سوم معتمد به شخصی دیگر منتقل کنید.

برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ابتدا باید یک صرافی ارز دیجیتال معتبر انتخاب کنید. صرافی‌های معتبر بین‌المللی مانند کوین بیس، بایننس و کراکن گزینه‌های مناسبی به شمار می‌روند اما اکثر صرافی‌های بین‌المللی در ارائه‌ی خدمات به کاربران ایرانی محدودیت دارند. بنابراین توصیه‌ی ما استفاده از صرافی‌های معتبر ایرانی است. شما باید در صرافی ارز دیجیتال یک حساب کاربری باز کنید تا احراز هویت شوید. البته توجه داشته باشید که در صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز فرآیند ثبت نام بسیار سریع است و نیازی به وارد کردن اطلاعات شخصی نیست و شما در صورتی که یک کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید می توانید در عرض چند دقیقه در صرافی مورد نظر خود حساب باز کنید و معاملات خود را انجام دهید.

انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری ممکن است که برای اغلب افراد یک چالش بزرگ باشد. شما باید با تحلیل بازار و دنبال کردن معامله‌گران معروف ارزهای دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری را پیدا کنید.

منبع:والکس



لطفا به قوانین نشر محتوا در فضای مجازی احترام گذاشته و از انتشار مجدد این فایل ها خودداری کنید.

بازدید : 127
دوشنبه 10 مهر 1402 ساعت 13:16 ب.ظ

نظرات

کد امنیتی رفرش

187
مطلب
+ 12
افراد آنلاین
+1,848
بازدید امروز
1,465
بازدید دیروز
8,423
بازدید ماه
258,017
بازدید کل
شنبه 16 تیر 1403
تقویم روز