صفحه اصلی   ارز دیجیتال را یاد بگیرید   آموزش ارز دیجیتال رایگان   آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال (صفر تا صد رایگان)

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال (صفر تا صد رایگان)


نحوه خرید ارز دیجیتال پیچیده است؟ قصد ورود به دنیای مهیج و سودآور ارز دیجیتال را دارید اما نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید؟ نگران نباشید زیرا شما تنها نیستید. دنیای کریپتوکارنسی در سال‌های اخیر رشد‌‌های فضایی و همچنین سقوط‌های زیادی را تجربه کرده است به همین دلیل پیوستن به این بازار مالی برای بسیاری از افراد کمی دشوار است. چنانچه بدانید ارز دیجیتال چیست و با ماهیت و اهداف عرضه آنها آشنا شوید متوجه می‌شوید که چه آینده درخشانی در انتظار آنها است و با خیالی آسوده‌تر سرمایه‌گذاری را شروع می‌کنید. دنیای ارزهای دیجیتال نیز مانند هر بازار مالی دیگری نیاز به آموزش دارد. قبل از ورود می‌بایست در زمینه‌های اقتصادی، روان‌شناسی بازار، تحلیل بازار و نمودارها خوب آموزش ببینید. در «راهنمای خرید و فروش ارز دیجیتال» قصد داریم شما را قدم‌به‌قدم در اولین خرید ارز دیجیتال  همراهی کنیم.

چرا باید در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرد؟

 اولین ارز دیجیتال «بیت کوین» در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و از آن زمان تا به امروز ارزش این بازار افزایش‌یافته است و تکنولوژی‌های جذاب جدیدی مانند «متاورس» و “NFT” در آن متولد شده‌اند. امروزه ارزهای دیجیتال جزو دارایی‌های ارزشمند جهان هستند و بازار کریپتوکارنسی به یکی از هیجان‌انگیزترین بازارهای سرمایه در سراسر جهان تبدیل شده‌است. میلیون‌ها نفر در این بازار مشغول به انجام معامله هستند و این بازار عظیم یک فرصت فوق‌العاده برای کسب سود در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد. فعالیت در این بازار برای افرادی که در ایران زندگی می‌کنند فرصت خوبی به شمار می‌رود زیرا می‌توانند درآمد دلاری داشته باشند. با یادگیری «چگونه بیت کوین بخریم» می‌توانید نگاه خود را برای سرمایه‌گذاری در این دنیای مهیج تغییر دهید.

خرید و فروش ارز دیجیتال چگونه است؟

 نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال

نحوه خرید ارز دیجیتال، حضوری نیست زیرا این دارایی‌ها ماهیت فیزیکی ندارند و معاملات تمامی ارزهای دیجیتالی به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. راه‌های مختلفی برای انجام معاملات رمز ارزها وجود دارد که معتبرترین آنها، خرید از صرافی‌های ارز دیجیتال است. به خرید و فروش رمزارزها و انجام معاملات در این حوزه «ترید (Trade)» گفته می‌شود که باهدف کسب سود انجام می‌گیرد. روش‌های ترید ارز دیجیتال با یکدیگر متفاوت هستند و هر فردی سبک خاص خودش را برای انجام معاملات انتخاب می‌کند. برخی از انواع استراتژی معاملاتی ارزدیجیتال عبارت‌اند از:

 اسکالپینگ (scalping): برخی از افراد که به دنبال سود کوتاه‌مدت و سریع هستند از روش اسکالپینگ استفاده می‌کنند. این سبک معاملات بین چند دقیقه تا چند ساعت ممکن است طول بکشد.

خرید و فروش روزانه (Day Trading): این نوع معامله مشابه روش قبلی است اما به‌جای چند دقیقه، ممکن است چند روز طول بکشد. سودی که از معاملات روزانه به دست می‌آید کمی بیشتر از معاملات اسکالپینگ است. افرادی از این روش استفاده می‌کنند که وقت زیادی برای نشستن پای چارت ندارند و در روز فقط چند ساعت می‌توانند نمودارها را بررسی کنند.

هولد (Hold): برخی از افراد یک دید بلندمدت به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال دارند. هولد روشی در سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال است که فرد برای مثال بیت کوین را در قیمت پایین خریداری می‌کند و منتظر می‌ماند تا به بالاترین قیمت خود برسد، سپس اقدام به فروش می‌کند. این روش ساده‌ترین نوع تریدینگ است که قواعد مخصوص خودش را دارد.


نکاتی که قبل از شروع سرمایه گذاری در ارز دیجیتال باید بدانید!

ارزهای دیجیتال می‌توانند یک فرصت سرمایه‌گذاری هیجان‌انگیز باشند، اما افراد آماتور یا مبتدی‌ها در این بازار توسط کلاهبرداران ممکن است فریب بخورند و روی ارز دیجیتال بدون پشتوانه سرمایه‌گذاری کنند و تمام دارایی خود را از دست بدهند. چنانچه علم و آگاهی خود را قبل از ورود به دنیای ارزهای دیجیتال بالا ببرید می‌توانید ریسک خطرهای احتمالی را پایین بیاورید. در ادامه به معرفی مواردی که برای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال به آن نیاز دارید می‌پردازیم.

    برای نحوه خرید رمزارز و فروش آن استراتژی داشته باشید و صرافی‌هایی را انتخاب کنید که با روش معاملاتی شما تطبیق داشته باشد.
    قبل از شروع سرمایه‌گذاری روی یک رمزارز در مورد آن خوب تحقیق کنید و به حرف‌های اطرافیان خود اتکا نکنید. چنانچه تازه‌کار هستید در ابتدا روی ارزهای دیجیتال برتر مانند بیت کوین و اتریوم سرمایه‌گذاری کنید.
    در بازار کریپتوکارنسی نوسانات زیادی وجود دارد و نباید به بازار صعودی خیلی دلخوش باشید. افرادی می‌توانند در این بازار موفق عمل کنند که نوسانات بازار را بشناسند و بتوانند آنها را مدیریت کنند.
    پیش از ورود به این حوزه بهتر است استراتژی خود را مشخص کنید که قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت و یا کوتاه‌مدت را دارید و طبق آن جلو بروید. بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال برنامه‌ای مشخص و استراتژی حساب شده برای دارایی‌های خود دارند.
    برای دست‌یابی به اطلاعات حوزه ارزهای دیجیتال می‌توانید به سایت‌های رسمی اعتماد کنید. در رسانه‌های اجتماعی تبلیغات زیادی درباره ارزهای مختلف و همچنین روند بازار وجود دارد که موجب گمراهی شما می‌شود. با مطالعه سایت‌های رسمی می‌توانید اطلاعات جامع و درستی را در مورد نحوه عملکرد رمز ارزها کسب کنید.
    روش‌های کسب درآمد از ارزدیجیتال بسیار متنوع هستند و شما می‌توانید یک سبد متنوع از انواع کوین‌های پر پتانسیل، شت کوین‌ها، ارزهای متاورسی، NFTها و شرکت در ICO ببینید تا در صورت کاهش یا افزایش سلطه در بازار بیت کوین، سود بیشتری کسب کنید.
    آشنایی با مفاهیم مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال یکی از مهم‌ترین نکاتی است که قبل از یادگیری نحوه خرید ارز دیجیتال باید به آن بپردازید.

روش های خرید و فروش ارز دیجیتال

پس از گذراندن مراحل آموزشی و انتخاب ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری، حالا می‌توانید با خرید آن وارد دنیای ارزهای دیجیتال شوید. نحوه خرید ارز دیجیتال با روش‌های مختلفی انجام می‌شود و معامله‌گران بازار بر اساس شرایط خود می‌توانند از این روش‌ها استفاده کنند.

نحوه خرید رمزارز از کیف پول: برخی از کیف پول‌ها مانند تراست والت (Trust Wallet) دارای یک بازار هستند و امکان خرید و فروش ارز دیجیتال در آنها فراهم است. برخی از این والت‌ها کارمزد بالایی را دریافت می‌کنند به همین دلیل افراد کمی از این روش برای معامله ارز دیجیتال استفاده می‌کنند.

روش های خرید و فروش ارز دیجیتال


خرید ارز دیجیتال از کیف پول تراست والت

خرید ارز دیجیتال از صرافی: صرافی‌ها پلتفرم‌هایی آنلاینی هستند که واسط بین فروشنده و خریدار هستند و مبلغی را به‌عنوان کارمزد دریافت می‌کنند.

خرید ارز دیجیتال از دستگاه “ATM”: یکی دیگر از روش‌های خرید ارز دیجیتال، استفاده از دستگاه‌های ATM  است. البته این دستگاه‌ها هنوز در ایران راه‌اندازی نشده‌‌اند و فقط در کشورهایی که ارزهای دیجیتال را پذیرفته‌اند وجود دارد. از این دستگاه‌های ارز دیجیتال می‌توانید مقداری ارز دیجیتال بخرید و به کیف پول خود منتقل کنید. یکی از معایبی که این دستگاه‌ها دارند، متنوع نبودن ارزهای ارائه شده‌است. خرید تمامی ارزهای دیجیتال از طریق دستگاه‌ها امکان‌پذیر نیست و اغلب کارمزدهای زیادی را دریافت می‌کنند.

 نحوه خرید ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی: در کانال‌های تلگرامی افرادی هستند که ادعا می‌کنند در قبال دریافت مبلغی، ارز دیجیتال موردنظر را به کیف پول شما منتقل می‌کنند. برخی از افرادی که می‌خواهند به‌صورت ناشناس در دنیای ارزهای دیجیتال معامله کنند از این روش استفاده می‌کنند. متأسفانه اغلب این افراد کلاهبردار هستند و پس از گرفتن پول هیچ ارزی را برای شما منتقل نمی‌کنند.

نحوه خرید ارز دیجیتال از افراد آشنا: در این روش شما می‌توانید بدون پرداخت کارمزد و یا ثبت‌نام در صرافی ارز دیجیتال موردنظر خود را بخرید. برای مثال، ممکن است دوست شما بخواهد مقداری از بیت کوین‌های خود را بفروشد، شما می‌توانید در قبال دریافت ارز، مبلغ آن را به‌حساب فرد منتقل کنید. نحوه خرید ارز دیجیتال در این روش چنانچه فرد موردنظر قابل‌اعتماد باشد، می‌تواند یک روش کارآمد باشد.


 نحوه خرید ارز دیجیتال از صرافی

اما به سراغ مبحث اصلی این مقاله یعنی نحوه خرید ارز دیجیتال می‌رویم. برای خرید دارایی دیجیتالی ممکن است چندین راه پیش روی ما باشد اما نباید این روش‌های نامتعارف را انتخاب کنید. یکی از مطمئن‌ترین و بهترین روش‌های خرید  رمزارز مراجعه به صرافی ارز دیجیتال است. صرافی‌های ارز دیجیتال پلتفرم‌هایی هستند که به شما امکان خرید، فروش ارزهای دیجیتال را می‌دهند. صرافی‌ها در قبال خدماتی به شما ارائه می‌دهند کارمزد دریافت می‌کنند و باید به میزان آن توجه کنید. نحوه خرید ارز دیجیتال از صرافی شامل موارد زیر می‌شود.


انتخاب پلتفرم خرید ارز دیجیتال

ابتدا باید تصمیم بگیرید که از چه نوع پلتفرم یا سرویسی برای خرید ارز دیجیتال می‌خواهید استفاده کنید. صرافی ارز دیجیتال (cryptocurrency exchange)  پلتفرم‌های آنلاینی هستند که امکان معامله رمزارزها را  و برخی از ارزهای فیات را تسهیل می‌کنند. این پلتفرم‌ها مانند یک واسطه بین خریدار و فروشنده عمل می‌کنند و با دریافت کمیسیون و کارمزد تراکنش، برای خود کسب درآمد می‌کنند. صرافی‌ها به دو نوع خارجی و داخلی تقسیم می‌شوند.

نحوه خرید ارز دیجیتال از صرافی داخلی:  صرافی‌های خارجی امکان تبادل طیف وسیعی از رمزارزها را برای کاربران سراسر دنیا فراهم می‌کنند. معتبرترین و معروف‌ترین پلتفرم ارز دیجیتال خارجی، صرافی بایننس است که ارزهای دیجیتال بی‌شماری پشتیبانی می‌کند و امکانات حرفه‌ای را به کاربران خود ارائه می‌دهد. اما پای تحریم‌ها علیه ایران به بازار کریپتوکارنسی هم رسیده است و صرافی‌های بزرگ ایرانی‌ها را تحریم کرده‌اند و فعالیت در این پلتفرم‌ها با مشکلاتی مواجه است. به همین دلیل خیلی از کاربران و فعالان این حوزه که ساکن ایران هستند نمی‌توانند از مزایای این صرافی‌ها استفاده کنند.

نحوه خرید رمزارز در صرافی ایرانی: در مقابل صرافی‌های خارجی که محدودیت‌های زیادی را برای کاربران کشور ما به وجود آورده‌اند، صرافی‌های داخلی مانند والکس این امکان را به کاربر می‌دهند تا به‌راحتی تراکنش‌های خود را انجام دهند و از سود معاملات خود لذت ببرند. هدف اصلی تیم والکس، ایجاد یک بستر امن برای انجام معاملات و همچنین حفظ دارایی مشتریان است به همین جهت در این تیم افراد متخصص در حوزه امنیت سایبری مشغول به کار هستند.  والکس یکی از قدیمی‌ترین و معتبر‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است که نحوه فروش ارز دیجیتال در آن به‌آسانی انجام می‌شود.


ایجاد حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال

 احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال ایرانی

پس از آنکه یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال را انتخاب کردید، حالا نوبت به ثبت‌نام در این پلتفرم‌ می‌رسد. برخی از صرافی‌ها از شما می‌خواهند که حساب خود را از طریق ایمیل، تلفن تأیید کنید و اطلاعاتی مانند تصویر کارت ملی، پاسپورت و اطلاعات بانکی خود را برایشان ارسال کنید. ممکن است این کار کمی معقول به نظر نرسد اما برخی از صرافی‌ها اگر مراحل احراز هویت در آنها را انجام ندهید به شما اجازه فعالیت نمی‌دهند. اکثر صرافی‌های داخلی بدون انجام مراحل احراز هویت به کاربران خود خدماتی ارائه نمی‌دهند. ارائه مدارکی مانند کارت ملی، آدرس، شماره همراه، اطلاعات حساب بانکی و تصویر شما برای انجام مراحل احراز هویت در صرافی‌های ایرانی الزامی است. چنانچه نمی‌خواهید اطلاعات شخصی خود را ارائه دهید می‌توانید در صرافی‌های غیرمتمرکز که بدن احراز هویت هم خدمات ارائه می‌دهند استفاده کنید. لازم به ذکر است که این صرافی‌ها امنیت چندانی ندارند و معمولاً محدودیت‌هایی برای انجام معامله دارند.


انتقال دارایی به پلتفرم

پس از اتمام مراحل ثبت‌نام، حالا نوبت به انتقال سرمایه به کیف پول صرافی ارز دیجیتال است. چنانچه از صرافی ایرانی استفاده می‌کنیم، به طور مستقیم می‌توانید سرمایه خود را از کارت بانکی به کیف پول صرافی انتقال دهید. برای خرید ارز دیجیتال از صرافی خارجی، نمی‌توانید به طور مستقیم دارایی خود را منتقل کنید. در ابتدا باید در صرافی ایرانی یکی از استیبل کوین‌ها مانند تتر را خریداری کنید و در نهایت به صرافی خارجی منتقل کنید.


خرید ارز دیجیتال مورد نظر

حالا که کیف پول شما شارژ شده‌است می‌توانید اقدام به خرید ارز دیجیتال موردنظر کنید. بهتر است تمام سرمایه خود را روی ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری نکنید و یک سبد سرمایه‌گذاری داشته باشید.


انتقال ارز دیجیتال به کیف پول

 جا به جایی ارز دیجیتال به ولت

خرید ارز دیجیتال پایان کار نیست و حالا باید به دنبال یک کیف پول دیجیتالی برای نگه‌داری از رمزارز خود باشید. کیف پول‌های ارز دیجیتال به شما این امکان می‌دهند که رمزارز موردنظر خود را در جایی امن نگه‌داری کنید و مواقع خریدوفروش ارز دیجیتال به حسابی دیگر منتقل کنید. به همین جهت انتخاب کیف پولی که بتواند امنیت دارایی شما را تأمین کند اهمیت بسیار زیادی دارد. کیف پول دیجیتالی انواع مختلفی دارند و به دو دسته نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تقسیم می‌شوند. کیف پول‌های سخت‌افزاری به دلیل آفلاین بودن، امنیت بالایی دارند، در مقابل کیف پول‌های نرم‌افزاری سرعت بیشتری در خریدوفروش دارند.


آموزش فروش ارز دیجیتال

فروش ارز دیجیتال مشابه خرید این دارایی‌های ارزشمند است. چنانچه تصمیم به فروش رمزارزهای خود گرفتید می‌توانید دارایی خود را از کیف پول به صرافی‌ها منتقل کنید و با مناسب‌ترین قیمت بفروشید. افرادی که خودشان ارز دیجیتال را خریداری می‌کنند، خودبه‌خود راه فروش آن را نیز یاد می‌گیرند. زیرا از همان جایی که خریده‌اند می‌توانند آن را به فروش برسانند. افراد تازه‌کاری که مقداری ارز دیجیتال هدیه گرفته‌اند و نمی‌دانند چگونه می‌توانند آن را بفروشند، با آموزش فروش ارز دیجیتال می‌توانند دارایی خود را نقد کنند.


ورود به بازار رمزارزها

اگر در دنیای ارزهای دیجیتال یک تازه‌وارد هستید، به شما خوش آمد می‌گوییم. در این مقاله  سعی کردیم تا به‌صورت گام‌به‌گام نحوه خرید ارز دیجیتال را در دنیای کریپتوکارنسی ارائه دهیم. انتخاب صرافی یکی از مهم‌ترین بخش‌های واردشدن به دنیای ارزهای دیجیتال است. اینکه صرافی از چه ارزهای دیجیتالی پشتیبانی می‌کند و چه خدماتی ارائه می‌دهد مسئله مهمی است. صرافی‌های مطرح ارز دیجیتال ایرانی، امنیت بسیار بالایی را ارائه می‌دهند. می‌توانید با ایجاد یک حساب کاربری از صداقت، امنیت و امکانات پلتفرم اطلاع داشته باشید. به یاد داشته باشید مهم‌ترین عامل یک سرمایه‌گذاری لذت‌بخش، انتخاب یک بستر معاملاتی استاندارد است.

آیا تاکنون در صرافی  حساب کاربری ایجاد کرده‌اید؟ تجربه خود را از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع:والکس



لطفا به قوانین نشر محتوا در فضای مجازی احترام گذاشته و از انتشار مجدد این فایل ها خودداری کنید.

بازدید : 172
پنجشنبه 25 آبان 1402 ساعت 9:42 ق.ظ

نظرات

کد امنیتی رفرش

187
مطلب
+ 13
افراد آنلاین
+350
بازدید امروز
1,946
بازدید دیروز
4,499
بازدید ماه
254,093
بازدید کل
پنجشنبه 14 تیر 1403
تقویم روز