صفحه اصلی   مقالات   اخبار طلا   خرید و فروش آنلاین طلای آب شده

خرید و فروش آنلاین طلای آب شده


رقابت برای خرید و فروش آنلاین طلای آب شده در بازار به خصوص در فضای مجازی بسیار است. اما این موضوع که به چه کسی اعتماد کنیم؟ و سرمایه خود را در اختیار چه کسی بگذاریم؟ از جمله دغدغه‌هایی است که اغلب مردم با آن سر و کار دارند. در گذشته طلای آب شده تنها در میان کارخانه‌ها، طلا فروشان یا مغازه‌های طلافروشی دست به دست می‌شد و بدین شکل سرمایه به گردش درمی‌آمد. اما حالا حتی بسیاری از مردمان عادی پا در میدان معاملات طلای آب شده گذاشته‌اند. مواردی مانند عدم پرداخت اجرت، قیمت پایین، عدم پرداخت مالیات ارزش افزوده و حمل و نقل آسان از جمله دلایل اصلی برای افزایش خرید و فروش طلای آب شده در بازار ایران است.

در ادامه می‌خوانیم:
طلای آب شده چیست؟
بازار خرید و فروش آنلاین طلای آب شده
قیمت خرید طلا امروز
شرایط معاملات خرید و فروش طلا در ایران
پیش بینی قیمت خرید و فروش طلای آب شده در ایران
طلای آب شده چیست؟

فرض کنید که یک مقدار زیور آلات قدیمی که حتی برخی از آنها شکسته شده، برای فروش به طلا فروشی بردید. طلا فروش، طلاهای شما را وزن کرده و قیمت هر یک را تخمین می‌زند. اخرسر همه طلاهای قدیمی، کهنه و یا حتی شکسته‌تان را طلا فروش می‌خرد. شاید تعجب کنید و با خود بگویید که برخی از طلاها با آنکه شکسته و خراب بود، اما طلا فروش پذیرفت. در واقع طلاهای دست دوم خریداری شده به آزمایشگاه‌ها مرجوع شده و ذوب می‌شوند. در نتیجه ماده ناشی از ذوب شدن طلا را طلای آب شده می‌گویند.

خرید و فروش آنلاین طلای آب شده

بازار خرید و فروش آنلاین طلای آب شده

از جمله ویژگی‌های شاخص طلای آب شده آن است که می‌توان آن را در کارگاه‌ها به اشکال و قالب‌های گوناگونی تبدیل کرد و مجدد در داخل ویترین مغازه گذاشت و فروخت. در برخی از موارد نیز همان طلای آب شده دست به دست درمیان مغازه داران، سرمایه گذاران و کارخانه‌ها می‌چرخد. در حال حاضر خرید و فروش آنلاین طلای آب شده نیز در فضای مجازی بسیار باب شده است که می‌توان به راحتی دست به معاملات هنگفتی زد. اما با توجه به سود دهی بالای حاصل از طلای آب شده، این بازار بسیار پر رسیک بوده و بایستی به قول معروف خِبره این کار بود.


قیمت خرید طلا امروز

قیمت خرید طلا امروز و به طور کلی خرید و فروش آنلاین طلای آب شده تا حد بسیاری بستگی به نوسانات قیمت ارز دارد. شاید کمی توضیح پیچیده باشد اما قابل فهم است. می‌توانیم اینگونه بیان کنیم که بدون شک طلا یک کالای ارزشمند وارداتی است و تاجران برای تهیه آن مجبور هستند که آن را به دلار تهیه کرده و وارد کشور کنند.

حالا اگر قیمت دلار پایین بیاید، همه چیز از جمله رفتن به سفرهای خارجی، خرید گوشی موبایل، خرید ماشین خارجی و همچنین خرید طلا پایین می‌کشد و ارزان می‌شود. اگر قیمت دلار بالا برود، سفرهای خارجی کنسل می‌شود، خریداران گوشی‌های موبایل کاهش پیدا کرده و آن کسی که قصد تعویض ماشین قدیمی خود را داشته به همان قدیمی اکتفا می‌کند. در نتیجه کاهش تقاضای دلار، قیمت آن را متعادل کرده اما باعث بالا رفتن قیمت طلا می‌شود. در این میان آن دسته از کسانی که در این آشفته بازار به سود دهی قابل توجهی می‌رسند، دارندگان طلا هستند.

شرایط معاملات خرید و فروش طلا در ایران

معاملات خرید و فروش طلا در ایران به دو صورت حضوری و آنلاین است. در ادامه به شرح مختصری درباره انواع معاملات خرید و فروش طلا در بازار می‌پردازیم.
معامله حضوری

برای معامله حضوری همانطور که از نامش پیداست شما به مغازه می‌روید و با توجه به سنجش وزن و عیار طلای آب شده، معامله انجام شده و پرداختی آن را کاملا به صورت نقدی دریافت یا پرداخت می‌کنید. از آنجایی که این نوع معامله در همان لحظه و به صورت حضوری است، به آن معامله نقدی هم گفته می‌شود. قابل ذکر است که معامله طلای آب شده به صورت حضوری ریسک کم‌تری در قیاس با خرید و فروش آنلاین طلای آب شده دارد.


معامله آنلاین

در این نوع معامله که در بستر اینترنت انجام شده، هیچ نوع کالا و یا پولی رد و بدل نمی‌شود. در واقع در این نوع معاملات بیشتر تفاوت قیمتی حائز اهمیت است. این نوع معامله بر اساس اعتماد میان طرفین انجام می‌شود. قابل ذکر است که هیچ نوع نهاد قانونی بر آن نظارت نداشته و به همین خاطر باید کاملا بر فوت و فن آن گاه باشید. از آنجایی که این نوع معامله به صورت آنلاین است، به آن معامله کاغذی هم گفته می‌شود.


پیش بینی قیمت طلای آب شده در ایران

در بخشی از محتوا به این موضوع اشاره کردیم که نوسانات بازار ارز، نفوذ بسیار زیادی در تعیین نرخ قیمت معاملات طلا، به خصوص خرید و فروش آنلاین طلای آب شده دارد. در نتیجه شرایط بازار را باید بسنجید. اکنون تلاطم بازار به گونه‌ای است که پیش بینی قیمت طلای آب شده را کمی در قیاس با گذشته پیچیده‌تر کرده است. اما مشاوره با کارشناسان مجرب ما در این حیطه سبب می‌شود تا ریسک به خطر افتادن سرمایه‌تان به حد زیادی کاهش پیدا کند.

جمع بندی

نقدهای بسیاری برای خرید و فروش آنلاین طلای آب شده است. برخی آن را غیر قانونی می‌نامند و برخی دیگر به دلیل عدم نظارت هیچ ارگانی آن را بسیار پر خطر می‌دانند. در این میان انواع دیگر معاملات، نظیر معامله طلای آب شده شرطی و یا معامله طلای آب شده فردایی هم وجود دارد که از آنجایی که هیچ کالایی رد و بدل نمی‌شود، در زیر مجموعه خرید و فروش آنلاین طلای آب شده قرار می‌گیرند. به هر ترتیب پیشنهاد می‌شود که قبل از وارد شدن به بازار متلاطم خرید و فروش طلا، مشاوره‌ها و راهنمایی‌های لازم را از کارشناسانی که گرم و سرد بازار طلا را چشیده‌اند، دریافت نمایید.

منبع:نصیری گلد



لطفا به قوانین نشر محتوا در فضای مجازی احترام گذاشته و از انتشار مجدد این فایل ها خودداری کنید.

بازدید : 116
یکشنبه 05 آذر 1402 ساعت 14:02 ب.ظ

نظرات

کد امنیتی رفرش

187
مطلب
+ 77
افراد آنلاین
+2,417
بازدید امروز
1,465
بازدید دیروز
8,992
بازدید ماه
258,586
بازدید کل
شنبه 16 تیر 1403
تقویم روز